The Ops Sup Manager is an intermediate management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:
- Lead the Operations Support department through delegation of tasks and responsibilities for multiple teams
- Conduct performance evaluations, compensations, hiring, disciplinary actions, and terminations of team members as well as determining staffing needs
- Monitor team's end results, ensuring quality and efficiency and contributes to resource planning, budget management and formulation of procedures
- Contribute to development of new techniques, models, and plans within area of expertise
- Facilitate alignment of the Operations Support infrastructure through focused technologies and processes
- Ensure compliance with government regulations as they pertain to retail accounts serviced through the evaluation and implementation of appropriate control and testing measures
- Provide evaluative judgement based on analysis of information and in-depth knowledge of policies and procedures in complicated and unique situations
- Has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- Can exercise independence of judgement and autonomy.
- Acts as SME to senior stakeholders and /or other team members.
- Ability to manage teams.
**Qualifications**:
- 5-8 years of experience managing a team
- Experience in analyzing business requirements, developing test plans, and discrepancy resolution
- Required Licensing/Registration: Series 7, Series 9, Series 10, and Series 63
- Ability to work unsupervised and adjust priorities quickly as circumstances dictate
- Ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements
- Self-motivated and detail oriented
- Proven organization and time management skills
- Demonstrated problem-solving and decision-making skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Mínimo licenciatura en Contaduría preferente o Economía/ Administración (con experiência en Contaduría)
- Al menos 5 años: Conocimiento especializado en procesos contabilidad de seguros y pensiones (preferiblemente en Contabilidad Operaciones), informes regulatorios y conocimiento general de la industria aseguradora (cuyo último puesto sea similar o equivalente a gerencia).
- 5 años: Experiência en manejo de equipo (cuyo último puesto sea similar o equivalente a gerencia con personal a su cargo).
- Se requiere conocimiento de MS Office, análisis numérico, habilidades intermedias - avanzadas de programación.
- Contador de profesión o amplia con experiência en contabilidad de seguros y pensiones (preferentemente Contabilidad de Operaciones).
- Conocimiento en conciliaciones de cuentas contables de seguros, respuesta a auditorías internas y externas, presentación de informes /análisis ejecutivos.
- Fuerte conocimiento y comprensión en su propio campo o disciplina. Y conocimiento básico de otras áreas del negocio
- Sólidos conocimientos en materia de Contabilidad y análisis de información numérica.
- Capacidad de Análisis, solución de problemas y habilidades fuertes de negociación entre áreas para el logro de objetivos.
- Manejo de bases de datos (programación básica), los conocimientos básicos para revisión de macros en excel, acess, phyton, sql, fox pro.
- Este rol es responsable de aplicar conocimientos contables profundos para contribuir al desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y flujos de trabajo del área de conciliación de operaciones. Tiene a su cargo la revisión y coordinación de informes contables, regulatorios y atención de auditorías (internas/externas) que se presenten desde el área.
- Requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes y una comprensión profunda del proceso de Contabilidad de Seguros y Pensiones, preferentemente Operaciones (emisión, cobranza, deudor por prima, cancelación, etc.) para coordinar y resolver diferentes problemas en todas las áreas involucradas para el cierre contable de manera oportuna, con registros contables adecuados y conciliación de todas las cuentas contables de Contabilidad Operaciones.
- Asume regularmente un rol de liderazgo informal/formal dentro de los equipos y desarrolla el equipo bajo su responsabilidad en términos de conocimiento y habilidades blandas. Además, e