.The IT Business Intermediate Analyst is an intermediate-level position responsible for liaising between business users and technologists to exchange information in a concise, logical and understandable way in coordination with the Technology team. The overall objective of this role is to contribute to continuous iterative exploration and investigation of business performance and other measures to gain insight and drive business planning.**Responsibilities**:- Formulate and define systems scope and project objectives through research activities and provide guidance to new or lower level analysts- Analyze business client needs, document requirements and new technology, and derive test cases- Define and analyze enhancements and assist in redesigning business processes and process automation- Prepare reports, metrics and presentations and exchange ideas/information in a concise and logical manner between business units and IT- Test systems to ensure projects meet requirements and identify system problems to develop solutions based on analyses**Qualifications**:- 2-5 years of relevant experience- Experience in data analysis with intermediate/advanced Microsoft Office Suite skills- Knowledge of applicable business systems and industry standards- Proven analytical, data analysis, organization and presentation skills- Demonstrated ability to manage a diverse project portfolio- Consistently passionate for research, ideation and exploration with understanding of business analysis procedures and concepts- Consistently demonstrate clear and concise written and verbal communication- Proven ability to work independently and in a team with understanding of how collaboration accomplishes objectives**Education**:- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience- Revisar las necesidades del negocio y es el enlace entre el usuario y las soluciones tecnológicas- Revisar las necesidades de negocio y traducirlas en soluciones técnicas.- Revisión de las soluciones tecnológicas con el usuario y con los equipos de desarrollo- Seguimiento a los planes de trabajo de tecnología- Seguimiento a los riesgos e issues que puedes surgir de tecnología en los proyectos- Apoyar al usuario en las pruebas de UAT- Apoyar al usuario en la implementación a producción de las soluciones de tecnología- Apoyo en el seguimiento de los proyectos, en ambos aspectos, ejecución y presupuesto, identificar oportunidades presupuestarias, pronóstico mensual y anual con el fin de cumplir con los requerimientos del negocio.- Seguimiento de apoyo en la ejecución de pruebas para las actividades del plan pero también en las incidencias.- Ayudar en la generación de informes de progreso, gastos y colocación de órdenes de servicio.- Evaluación de los riesgos para que no impacte en los procesos operativos y legales del Banco.