The Intern is an entry level position at Citi where the student will receive a foundation of knowledge and training required to contribute as a valuable resource in Citi. Interns are administrative and use this position as a start to their career. Assignments focus on attaining core competencies in any of the four core functions at Citi: Global Functions, Institutional Clients Group, Global Consumer Banking, Enterprise O&T
**Responsibilities**:
- Performs most basic, routine tasks/assignments
- Works under direct supervision with detailed procedures
- May service a very limited number of products/services
- Applies knowledge of routine work area procedures
- Completes standardized activities
- Exchanges basic information with other co-workers
- Resolves task related problems in straightforward situations
- Selects from a limited number of clearly defined options
**Qualifications**:
- GPA of 3.3 or above
- Demonstrated analytical skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
- Cooperation and focus in achieving group and client objectives
- Innovative and creative in solving problems
- Quick thinking and detail oriented
- Ability to multi-task
**Education**:
- Graduating with a Bachelor's/University degree or equivalent experience or master degree the following year
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Descripción de puesto adicional
El Cajero es un puesto de nível inicial responsable de asistir en la ejecución de actividades de la sucursal, que incluyen la prestación diaria de servicios que implican interactuar con el cliente las transacciones de procesamiento, en coordinación con la función de Servicio al Cliente. El objetivo general es proporcionar un servicio al cliente de alta calidad y ayudar a la sucursal a generar ganancias al ofrecer soluciones óptimas.
**Responsabilidades**:
Manejo de procesos para todas las actividades que realiza
Manejo de Efectivo a través de transacciones con clientes
Atención a clientes todo el dia.
Referencias de productos a los clientes( actividad comercial)
Prestar servicios como primer punto de contacto para los clientes de Citi y proporcionar una primera impresión positiva a partir de un servicio al cliente eficaz y amigable.
Llevar a cabo transacciones bancarias eficaces y precisas, que incluyen el manejo del efectivo de la sucursal, el procesamiento de depósitos en efectivo entrantes/salientes, y el mantenimiento del dinero en efectivo de la bóveda de la sucursal.
Como parte de tu proceso de reclutamiento, completarás algunas evaluaciones. Para ello, una vez que envíes tu información en Workday, recibirás un mail por parte de nuestro proveedor con las instrucciones y un enlace personalizado para que crees tu perfil en las plataformas e inicies la evaluación. De forma previa a realizar tu prueba, te recordamos leer cuidadosamente los Términos y Condiciones del proveedor, así como el Aviso de Privacidad que pondrá a tu disposición. Una vez que completes la evaluación, te estaremos contactando para los siguientes pasos.
REALIZAR LA EVALUACION ES INDISPENSABLE PARA SER CONSIDERADO A UN PROCESO DE SELECCION, SI NO LA REALIZAS NO SERAS CONTEMPLADO EN EL PROCESO
- **Job Family Group**:
Management Development Programs
- **Job Family**:
Intern
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
View the "**EEO is the Law**" poster. View the **EEO is the Law Supplement**.
View the **EEO Policy Statement**.
View the **Pay Transparency Posting