.Job Title: Facebook Media BuyerLocation: Remote**Job Type**: Full-TimeWe are a successful Digital Marketing company looking to expand our team with a talented Facebook Media Buyer. The Media Buying role is a key position in our company, and we are looking for a self-motivated individual with great communication skills and knowledge of the industry.**Responsibilities**:- Develop, plan and execute digital media campaigns on Facebook that meet clients' objectives.- Conduct market research and analyze audience data to develop effective targeting strategies.- Create, manage and optimize Facebook ad campaigns.- Analyze and report campaign performance metrics to ensure the campaigns are on track and meeting objectives.- Collaborate with the design team to create high-quality, visually appealing ads.- Stay up-to-date with Facebook advertising best practices, new features and algorithm updates.**Requirements**:- Bachelor's degree in marketing, advertising, communications, or a related field.- 1-2 years of experience in digital media buying, specifically on Facebook.- Excellent communication skills with the ability to present campaign performance reports and recommendations to clients.- Strong analytical skills to interpret and report campaign data to make data-driven decisions.- Knowledge of MS Office, Google Analytics, and Facebook Business Manager.- Ability to work independently and remotely.SPANISHSomos una exitosa empresa de Marketing Digital que busca expandir su equipo con un talentoso Comprador de medios en Facebook. El rol de compra de medios es una posición clave en nuestra empresa, y estamos buscando una persona autónoma con excelentes habilidades de comunicación y conocimiento de la industria.**Responsabilidades**:- Desarrollar, planificar y ejecutar campañas de medios digitales en Facebook que cumplan con los objetivos de los clientes.- Realizar investigaciones de mercado y analizar datos de audiencia para desarrollar estrategias efectivas de segmentación.- Crear, gestionar y optimizar campañas publicitarias en Facebook.- Analizar y reportar métricas de rendimiento de campaña para asegurarse de que las campañas estén en buen camino y cumpliendo los objetivos.- Colaborar con el equipo de diseño para crear anuncios visualmente atractivos y de alta calidad.- Mantenerse actualizado con las mejores prácticas publicitarias de Facebook, nuevas funciones y actualizaciones de algoritmos.**Requisitos**:- Licenciatura en marketing, publicidad, comunicaciones o un campo relacionado.- 1-2 años de experiência en la compra de medios digitales, específicamente en Facebook.- Excelentes habilidades de comunicación con la capacidad de presentar informes de rendimiento de la campaña y recomendaciones a los clientes.- Fuertes habilidades analíticas para interpretar y reportar datos de la campaña para tomar decisiones basadas en datos.- Conocimiento de MS Office, Google Analytics y Facebook Business Manager