The Ops Sup Sr. Manager is a senior management level position responsible for accomplishing results through the management of a team or department in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:
- Manage professional teams and departments through delegation of tasks and responsibilities
- Conduct performance evaluations, compensations, hiring, disciplinary actions, and terminations of team members as well as maintain appropriate staffing requirements
- Monitor the team's quality and efficiency of end results and manage all training and development needs of assigned personnel
- Create and develop budget, policy formation and short-term resource planning
- Manage occasionally complex and varied issues with significant departmental impact
- Provide evaluative judgment based on analysis of information in complicated and unique situations
- Ensure essential procedures are followed and contribute to the defining standards
- Has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- Can exercise independence of judgement and autonomy.
- Acts as SME to senior stakeholders and /or other team members.
- Ability to manage teams.
**Qualifications**:
- 6-10 years of experience with background in Financial Services Industry (Commercial Banking related experience is an advantage)
- Extensive knowledge of the Client Onboarding processes
- Working knowledge of Commercial Liability Account Opening, Maintenance & Anti Money Laundering (AML) Requirements
- Working knowledge of Systematics, Filenet, Citi Know Your Client (KYC), Workforce Management (WFM) and Commercial Liability Products
- Ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements
- Proven organization and time management skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
- Master's degree preferred
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Este puesto se encuentra en el proceso de quejas de México. Es responsable de dar seguimiento a la atención de los Canales (regulatorios y no regulatorios) para registrarlos correctamente y a tiempo en el sistema One Complaint para el proceso de resolución para obtener el insumo para el análisis y atención de los casos.
Adicional para cumplir con la regulación que se mencionó anteriormente en este documento, por otro lado estamos alineados al Procedimiento de Quejas e Inquietudes para GCB México. También en este documento se encuentran las especificaciones que se deben cumplir a través de este Procedimiento para el área de registro: SLA's, comunicación, y varias reglas detalladas en este procedimiento.
El alcance del registro son las quejas L2 y L3 definidas en el Procedimiento de Quejas e Inquietudes de GCB México, teniendo especial atención las quejas L3 por los posibles impactos y cualquier desviación (posibles multas del Regulador)
Candidato debe cubrir con las siguientes características y conocimientos:
Trabajo en equipo
Comunicación efectiva: oral y escrita.
Capacidad de análisis
Habilidades de negociación.
Interacción con otras áreas del Banco y Reguladores.
Resolución de problemas.
Experiência de manejo de equipos de trabajo multifuncionales.
Experiência en manejo y atención de auditorías.
Manejo paquetería Office (excel, ppt, etc.)
Conocimiento de las siguientes regulaciones:
+ Ley de Protección y Defensa de los Usuarios de Servicios Financieros
+ Disposición en materia de registros ante la CONDUSEF.
+ Circular 34/2010 para tarjetas de crédito y 03/2012 tarjetas de débito.
+ Circular Única de Instituciones Financieras Especializadas
+ Ley para la Transparencia y Ordenamiento de los Servicios Financieros: REUNE + Disposiciones de carácter general en Materia de Transparencia aplicables a las Instituciones de Crédito y Sociedades Financieras de Objeto Múltiple, Entidades Reguladas.
+ Disposiciones de carácter general que establecen la información que las Unidades Especializadas de las instituciones financieras deben presentar a la Comisión Nacional para la Protección y Defensa de los Usuarios de Servicios Financieros.
+ Reporte Regulatorio R27 conforme al anexo 26 de las Disposiciones de Carácter General Aplicables a las Instituciones de Crédito
+ Ley de Instituciones de Crédito
+ Circular única de Instituciones Financieras Especializadas
+ Disposiciones de carácter general aplicables a las Instituciones de Crédito. (Robo de identidad)**Job Family Group**:
Operations - Core
- **Job Family**:
Operations Support
- **Time Type**: