Gerente Sr De Registro Quejas / Une - C13

Detalles de la oferta

The Ops Sup Sr. Manager is a senior management level position responsible for accomplishing results through the management of a team or department in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.

**Responsibilities**:

- Manage professional teams and departments through delegation of tasks and responsibilities
- Conduct performance evaluations, compensations, hiring, disciplinary actions, and terminations of team members as well as maintain appropriate staffing requirements
- Monitor the team's quality and efficiency of end results and manage all training and development needs of assigned personnel
- Create and develop budget, policy formation and short-term resource planning
- Manage occasionally complex and varied issues with significant departmental impact
- Provide evaluative judgment based on analysis of information in complicated and unique situations
- Ensure essential procedures are followed and contribute to the defining standards
- Has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- Can exercise independence of judgement and autonomy.
- Acts as SME to senior stakeholders and /or other team members.
- Ability to manage teams.

**Qualifications**:

- 6-10 years of experience with background in Financial Services Industry (Commercial Banking related experience is an advantage)
- Extensive knowledge of the Client Onboarding processes
- Working knowledge of Commercial Liability Account Opening, Maintenance & Anti Money Laundering (AML) Requirements
- Working knowledge of Systematics, Filenet, Citi Know Your Client (KYC), Workforce Management (WFM) and Commercial Liability Products
- Ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements
- Proven organization and time management skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills

**Education**:

- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
- Master's degree preferred

This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.

Este puesto se encuentra en el proceso de quejas de México. Es responsable de dar seguimiento a la atención de los Canales (regulatorios y no regulatorios) para registrarlos correctamente y a tiempo en el sistema One Complaint para el proceso de resolución para obtener el insumo para el análisis y atención de los casos.

Adicional para cumplir con la regulación que se mencionó anteriormente en este documento, por otro lado estamos alineados al Procedimiento de Quejas e Inquietudes para GCB México. También en este documento se encuentran las especificaciones que se deben cumplir a través de este Procedimiento para el área de registro: SLA's, comunicación, y varias reglas detalladas en este procedimiento.

El alcance del registro son las quejas L2 y L3 definidas en el Procedimiento de Quejas e Inquietudes de GCB México, teniendo especial atención las quejas L3 por los posibles impactos y cualquier desviación (posibles multas del Regulador)

Candidato debe cubrir con las siguientes características y conocimientos:
Trabajo en equipo

Comunicación efectiva: oral y escrita.

Capacidad de análisis

Habilidades de negociación.

Interacción con otras áreas del Banco y Reguladores.

Resolución de problemas.

Experiência de manejo de equipos de trabajo multifuncionales.

Experiência en manejo y atención de auditorías.

Manejo paquetería Office (excel, ppt, etc.)

Conocimiento de las siguientes regulaciones:
+ Ley de Protección y Defensa de los Usuarios de Servicios Financieros

+ Disposición en materia de registros ante la CONDUSEF.

+ Circular 34/2010 para tarjetas de crédito y 03/2012 tarjetas de débito.

+ Circular Única de Instituciones Financieras Especializadas

+ Ley para la Transparencia y Ordenamiento de los Servicios Financieros: REUNE + Disposiciones de carácter general en Materia de Transparencia aplicables a las Instituciones de Crédito y Sociedades Financieras de Objeto Múltiple, Entidades Reguladas.

+ Disposiciones de carácter general que establecen la información que las Unidades Especializadas de las instituciones financieras deben presentar a la Comisión Nacional para la Protección y Defensa de los Usuarios de Servicios Financieros.

+ Reporte Regulatorio R27 conforme al anexo 26 de las Disposiciones de Carácter General Aplicables a las Instituciones de Crédito

+ Ley de Instituciones de Crédito

+ Circular única de Instituciones Financieras Especializadas

+ Disposiciones de carácter general aplicables a las Instituciones de Crédito. (Robo de identidad)**Job Family Group**:
Operations - Core
- **Job Family**:
Operations Support
- **Time Type**:


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Jefe De Planeación De Materia Prima

**Jefe de Planeación de Materia Prima / Replenishment Planner / Raw Material Planner**_ **REQUISITOS INDISPENSABLES** - Licenciatura concluida. - Al menos 3...


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