**Customer Service Agent**
**Position Location: Guadalajara, Jal. México**
**Primary Function**
Receive orders and schedule in SAP. Follow up and register sales to customers in a daily basis. Manage Credit and collection orders in a timely manner. Solve problems between customer and the loading process (communication with customer) Solve the problems that occur during deliveries arrive order.
**Reports To**:Sales Manager Animal Nutrition
**Key Deliverables**
**Business**
- Develop and maintain a strong working knowledge of the customers and the competitive environment to facilitate business development efforts.
- Monitor and direct the effective use of company resources throughout the customer sales cycle.
**Agility and Innovation**
- Accepts and works effectively with the dynamic changes and supports colleagues through it.
- Demonstrates the ability to achieve results to uncertainty, despite the changes and ambiguity.
**Relationships and People**
- Monitors sales and provides consistent and ongoing day-to-day performance feedback to sales professionals.
- Maintain effective relationships with GTM Team to ensure rapid flow of relevant information to meet business goals.
**Knowledge, Skills, and Requirements**:
- At least 2 years working in Customer Service in Food, Agro or Chemical Industry.
- Bachelor's Degree Veterinary Medicine/Food Industry
- Interaction with other areas of logistics, credit and collection, quality and wet process.
- English Intermediate.
**Desired behavior, personal attributes,(Success Drivers And Competencies)**:
- Customer Focus
- Action Oriented
- Perseverance
- Priority Setting
- Motivating Others
- Business Acumen
- Problems Resolution
**Agente de Servicio a cliente**
**Ubicación de la posición: Guadalajara, Jal. México**
**Unidad de negocio: Nutrición Animal.**
**Función primaria**
Recibe y programar pedidos en SAP. Da seguimiento y registra las ventas diariamente. Administra las órdenes de crédito y cobranza de manera oportuna. Resuelve los problemas que ocurren durante las entregas.
**Reporta a**: Gerente de Ventas de Nutrición Animal
**Resultados** **clave**
**Negocio**
- Desarrolla y mantiene un sólido conocimiento de la actividad principal de los clientes y el entorno competitivo para facilitar los esfuerzos de desarrollo empresarial.
- Monitorea y dirije el uso efectivo de los recursos de la compañía a través del ciclo de ventas del cliente.
**Agilidad** **e** **Innovación**
- Acepta y trabaja eficazmente con los cambios dinámicos y apoya a los colegas a través de estos.
- Demuestra la capacidad para lograr resultados ante la incertidumbre, a pesar de los cambios y la ambigüedad.
**Relaciones y Personas**
- Monitorea las ventas y proporciona comentarios de desempeño diarios y constantes a los involucrados en el proceso de ventas.
- Mantiene relaciones efectivas con el equipo comercial para garantizar un flujo rápido de información relevante para cumplir los objetivos comerciales.
**Conocimientos,** **habilidades** **y** **requisitos**:
- 2 años de trabajo en Servicio al Cliente en la industria de alimentos o industria química.
- Médico Veterinario, Ingeniero en Alimentos o similar.
- Interacción con otras áreas de logística, calidad, proceso húmedo y crédito y cobranza.
- Inglés Intermedio.
**Comportamiento deseado, atributos personales,** **(Factores de éxito y competencias)**:
- Enfoque en el Cliente
- Proactivo
- Perseverancia
- Definición de prioridades
- Motivar a otros
- Enfoque Empresarial
- Resolución de problemas
**Relocation Available**:
No