The Service Associate position is an entry-level position responsible for executing customer service activities, while ensuring adherence to Citi's policies and guidelines, in coordination with the Customer Service function. The overall objective is to resolve client inquiries and issues and to provide on-going customer support.
**Responsibilities**:
- Conduct client verifications, account related inquires, processing transactions and cross sell an expansive set of products and services to existing and new clients
- Resolve inquires and manage client issues based on empowerment grid including but not limited to: waiver of late charges, interest charges, annual fees and write-offs, banking fees, charges for all cards and ready credit products to prescribed limit
- Make recommendation for temporary line increase, as necessary
- Develop and maintain detailed knowledge of an expansive set of products and service offerings
- Escalate potential fraud cases to the Fraud department and sign on behalf of the bank, if needed
- Fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
**Qualifications**:
- 2-5 years of relevant experience
- Basic level experience in a related role (combination of education/experience)
- Effective written and verbal communication skills
- Influencing and relationship management skills
- Proven ability to creatively solve problems
**Education**:
- Bachelor's/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
**Funciones**
- Análisis y dictaminación de quejas/aclaraciones presentadas por los Usuarios sobre los productos y servicios que presta la Institución ante Condusef en los procesos de Audiencias, GO y Oficios;
- Elaboración de Respuesta adjuntando las evidencias correspondientes de conformidad a lo que establece la ley, matrices de criterios de dictamen, política Institucional, etc (Contratos, RECA, logs, Acuses, etc.) para la elaboración del informe de Ley por parte del abogado externo.
- Seguimiento de información y/o documentación con las diversas áreas involucradas (Gerencias de Producto, Sucursales, Legal, etc.)
- Envío de respuestas a los Especialistas Operativos para la atención de audiencias/Gestión Ordinaria ante CONDUSEF.
- Atención y apoyo a los Especialistas operativos y/o a los abogados externos sobre las dudas que se generen del dictamen para la atención de las audiencias celebradas.
- Atención al cierre de los folios One Complaint en tiempo.
- Elaboración de reportes asignados.
- Administración y manejo completo del expediente en DIRECT.
- Proactividad para implementación de mejoras en el proceso.
- Cumplir con los controles ARCM, obteniendo las evidencias que servirán para el Testing de los controles.
- Manejo esencial de todos los asuntos para coadyuvar en el cumplimiento dentro de los criterios del IDATU.
**Requisitos**
- Entre 0 a 2 años de experiência.
- Habilidad de comunicación escrita y oral, capacidad analítica y habilidades de negociación, capacidad de trabajo en equipo, interactúa con diversas áreas operativas y legal, etc.
- Trabajo bajo presión / Todos los asuntos cuentan con términos legales que deben de cumplirse puntualmente.
- Manejo de Microsoft Office.
- Deseable experiência en dictamen de quejas/aclaraciones relacionadas a productos y servicios que presta la Institución Banco Nacional de México y Tarjetas Banamex SOFOM
- Deseables conocimientos básicos sobre regulaciones bancarias aplicables a las reclamaciones CONDUSEF/Audiencias y Gestión Ordinaria
- Adaptación al cambio
- Trabajo en Equipo
- Habilidades de organización y gestión del tiempo.
- Capacidad de sintaxis, redacción, ortografía, concordancia y congruencia en la información, análisis y fundamentación.
- Deseable Conocimiento sobre procesos de atención de Audiencias/Gestión Ordinaria Condusef
- **Job Family Group**:
Customer Service
- **Job Family**:
Service
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
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View the **EEO Policy Statement**.
View the **Pay Transparency Posting