The KYC Operations Analyst 2 is an intermediate-level position responsible for Anti-Money Laundering (AML) monitoring, governance, oversight and regulatory reporting activities in coordination with the Compliance and Control team. The overall objective of this role is to develop and manage a dedicated internal KYC (Know Your Client) program at Citi.
**Responsibilities**:
- Conduct client profile reviews for customer accounts
- Review all information and documentation ensuring compliance with local regulation and Citi standards
- Update KYC forms and client profiles according to policy requirements
- Follow up with clients to ensure information is received before due dates
- Perform KYC tasks, including monitoring and tracking of the KYC records and Appendix approval process, assisting with the development and execution of action planning for expiring records, and ensuring records are not past due
**Qualifications**:
- 0-2 years of relevant experience
- Experience in banking operations, preferably in the client account opening and pre-requirements process
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
**Responsabilidades**:
- Dar seguimiento a las restricciones y cancelaciones que se soliciten por operación o bien por regulación para ser sustentable.
- Armando de base de datos.
- Monitoreo restricciones, cancelaciones, desbloqueos y exclusiones.
- Elaboración de reportes a nível gerencia y dirección.
- Extracción y análisis de bases de datos con millones de registros.
- Solicitudes de contacto al cliente
- Generación y atención de solicitudes especiales
**Calificaciones**:
- Entre 0 y 2 años de experiência relevante.
- Experiência en operaciones bancarias; preferentemente, en proceso de requisitos previos y apertura de cuentas del cliente.
**Educación**:
- Licenciatura/título universitario o experiência equivalente.
**Calificaciones**:
- Preferencia de experiência de 2 años o más en manejo de base de datos.
- Deseable conocimientos de Fraude, Riesgo, Prevención de Lavado de Dinero, KYC (Know Your Customer) o áreas afines.
- Habilidades eficientes de comunicación verbal y escrita.
- Nível medio/avanzado de Excel y Access
- Experiência deseable en el uso de herramientas
- SQL
- Teradata
- Cognos.
**Educación**:
- Licenciatura o Ingeniería trunca o concluida en Matemáticas, finanzas, sistemas o en áreas económicas administrativas.
**Habilidades**:
- Experiência en el manejo de herramientas de consulta y explotación de información
- Habilidades interpersonales de liderazgo y de relación.
- Capacidad para colaborar e influir en las personas de toda la empresa para lograr un consenso sobre los temas inherentes al riesgo y su mitigación oportuna.
- Capacidad analítica (verbal y escrita) de resultados, organización y visión estratégica.
- Orientado a los resultados y capaz de trabajar bajo presión con supervisión mínima.
- Flexibilidad para adaptarse a las prioridades cambiantes para satisfacer las necesidades que en su momento exija el cumplimiento del programa de Know Your Customer en Citibanamex.
- Capacidad para trabajar en equipo.
- Excelente juicio, iniciativa y cumplimiento de plazos.
- Microsoft Office (Word, Excel, Outlook, Power Point, Access, SQL, Power BI)
- **Job Family Group**:
Compliance and Control
- **Job Family**:
Business KYC
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
View the "**EEO is the Law**" poster. View the **EEO is the Law Supplement**.
View the **EEO Policy Statement**.
View the **Pay Transparency Posting