.The Ops Support Specialist 4 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the Operations - Core Team.
Additionally, the Ops Support Specialist 4 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients.
The overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:- Follow established procedures to complete complex assignments and resolve problems that require in-depth investigation or research- Conduct basic analysis and research as well as workflow management- Support an expansive array of products and services- Communicate pertinent information to senior managers and support activities that help mitigate organizational loss or impact, as needed**Qualifications**:- 1-3 years of relevant experience- Experience working in a business office or operational environment- Proficient computer and math skills with a focus on complex databases and spreadsheets- Demonstrates technical and administrative expertise- Consistently demonstrates attention to detail- Demonstrated knowledge of activities, policies, and procedures of a basic work area**Education**:- High School diploma or equivalentThis job description provides a high-level review of the types of work performed.
Other job-related duties may be assigned as required.
**Funciones**- Checker del área de documentos- Revisión de contratos de inversión se valida que estén completos tanto físicamente como en sistema- Realizar un concentrado donde se verifica que el movimiento que está hecho en sistema este bien instruido y tenga un soporte.- Validación de aplicación de solicitudes clientes a contratos tanto deforma digital como original.- Extracción de reportes mediante sistemas internos donde se visualizan las modificaciones que se realizan a solicitud del cliente.- Creación de concentrados mediante Excel con uso de macros para la realización de cruces de información con el fin de detectar cualquier anomalía.- Realizar escalamientos de forma oportuna en caso de detectar algún error en alguna solicitud para su pronta corrección.
**Requisitos**- Habilidades para trabajar en equipo- Conocimiento en Control- Habilidades para la ejecución de los controles- Conocimiento en Excel Intermedio- Habilidades de AnálisisZona de Trabajo Alvaro Obregon 9 am a 6 pmTrabajo bajo presiónconocimiento en ExcelTrabajo en equipoComo parte de tu proceso de reclutamiento, completarás algunas evaluaciones.
Para ello, una vez que envíes tu información en Workday, recibirás un mail por parte de nuestro proveedor con las instrucciones y un enlace personalizado para que crees tu perfil en las plataformas e inicies la evaluación