.The Sr. Business Analyst is an intermediate level position responsible for the overall administrative activities of a business. These tasks may include contribution to external audits, business continuity activities or addressing regulatory issues. The Sr. Business Analyst may assist in activities such as the tracking of business financials, managing employee headcount or coordination of other administrative needs. May work on ad hoc projects as requested.**Responsibilities**:- Summarize budgets and submit recommendations for the approval or disapproval of funds requests- Analyze monthly department budgeting and accounting reports to maintain expenditure controls- Review budget estimates for completeness, accuracy, and conformity with procedures and regulations- Monitor the preparation of regular and special budget reports- Provide advice and technical assistance with cost analysis and fiscal allocation- Analyze budgetary/accounting data and provide financial recommendations- Gather and verify accuracy of financial records**Qualifications**:- 2-5 years of business analysis experience required- Experience creating documentation within standard development methodology- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills**Education**:- Bachelor's Degree/University degree or equivalent experienceThis job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.**Actividades**- Revisión de riesgos e issues de proyectos y mantenimientos inscritos en el release- Análisis de la posibles colisiones determinando los posibles riesgos de la liberación- Escalamientos a níveles altos para los casos críticos- Análisis de la información entregada por cada uno de los Release Managers de las líneas de negocio sobre proyectos, incidentes y mantenimientos- Seguimiento a las liberaciones en las torres de control de los fines de semana de la ventana del release de cada mes- Generación del portafolio de proyectos de Release Management- Revisión y control de las liberaciones de cambios en ventana de release- Generación del material y capacitaciones del proceso de Release Management- Elaboración a demanda de los Reportes de liberaciones de proyectos y mantenimientos- Elaboración a demanda del reporte con la lista de cambios implementados- Ejecución de los procesos de análisis de información del área**Habilidades**- Fuertes habilidades de comunicación.- Habilidad de influenciar construir relaciones, ya sea a su equipo o a colaboradores de otras áreas o negocios