The Ops Sup Team Lead is an entry-level management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team.
The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes
**Responsibilities**:
- Lead a small team by providing coaching and mentoring
- Perform business analysis and documentation of the current and future state of Client Reports and Advices (client communication letters, notices, and confirms)
- Provide regular status updates for all project participants as well as creating presentations for steering committee updates
- Work with various Legal & Compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
- Serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology
- Recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- Create and facilitate training sessions, webcast demos, User Acceptance Test scripts, and business scenarios
- Create, manage and maintain a project plan and act as the project manager for all follow ups across various departments
- Work on multiple projects in parallel, focusing on continued delivery of regulatory client deliverables such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices for the America's region
- Fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
**Qualifications**:
- Previous relevant experience preferred (combination of education/experience)
- Proficient in Microsoft Office
- Proactive leadership and motivational skills
- Proven organization and time management skills
- Demonstrated problem-solving and decision-making skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed.
Other job-related duties may be assigned as required.
**Funciones**
- Desarrollo de aplicaciones
- Desarrollo de reportería dentro del área de Complaints and Disputes,
- Análisis de datos para seguimiento de casos de Complaints and Disputes
- Revisión de proyectos internos del área Comunicación
- Atención a diversas áreas del departamento de Complaints and Disputes
- Ejecución de proceso ADS 500X (carga, validación de data y generación de comunicación)
- Ejecución de reportería (Reporte WarRoom casos Comunicación, Reporte KRI -Registro).
- Ejecución de proceso de Comunicación (Generar cartas CFA, Cartas Daily, envío de SMS, extracción de data casos seguimiento en sistemas ADS, BPM, OC, Actualización de casos estatus de comunicación)
- ** Experiência requerida y Requisitos indispensables**:
- Conocimiento de Paquetería Office (Access, Excel, Explorer, Outlook, Power Point y Word):
- Consulta, tablas dinámicas.
- Creación de reportes, estadísticas, tablas dinámicas, gráficas, cruces, promedios, etc.
- Creación y administración de bitácoras.
- Creación y edición de documentos.
- Elaboración de presentaciones.
- Observación y mantenimiento de controles, prevención de riesgos en procesos, presentación de evidencias idóneas.
- Participación en el desarrollo de proyectos (requerimiento funcional, pruebas, validaciones y liberaciones).
- Experiência en análisis de estrategias, aplicación y cumplimiento de regulaciones administrativas y judiciales, resultados bajo plazos fatales.
- Atender y participar en sesiones de iniciativas que afecten al proceso de comunicación al cliente sobre sus quejas y aclaraciones.
- Crear, administrar y mantener planes de proyecto y actuar como gerente de proyecto para todos los seguimientos de los mismos.
- Apoyar en actividades BAU organizando y optimizando procesos.
Como parte de tu proceso de reclutamiento, completarás algunas evaluaciones.
Para ello, una vez que envíes tu información en Workday, recibirás un mail por parte de nuestro proveedor con las instrucciones y un enlace personalizado para que crees tu perfil en las plataformas e inicies la evaluación.
De forma previa a realizar tu prueba, te recordamos leer cuidadosamente los Términos y Condiciones del proveedor, así como el Aviso de Privacidad que pondrá a tu disposición.
- **Job Family Group**:
Operations - Core
- **Job Family**:
Operations Support
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
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