The Intern is an entry level position at Citi where the student will receive a foundation of knowledge and training required to contribute as a valuable resource in Citi. Interns are administrative and use this position as a start to their career. Assignments focus on attaining core competencies in any of the four core functions at Citi: Global Functions, Institutional Clients Group, Global Consumer Banking, Enterprise O&T
**Responsibilities**:
- Performs most basic, routine tasks/assignments
- Works under direct supervision with detailed procedures
- May service a very limited number of products/services
- Applies knowledge of routine work area procedures
- Completes standardized activities
- Exchanges basic information with other co-workers
- Resolves task related problems in straightforward situations
- Selects from a limited number of clearly defined options
**Qualifications**:
- GPA of 3.3 or above
- Demonstrated analytical skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
- Cooperation and focus in achieving group and client objectives
- Innovative and creative in solving problems
- Quick thinking and detail oriented
- Ability to multi-task
**Education**:
- Graduating with a Bachelor's/University degree or equivalent experience or master degree the following year
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
El representante de servicios es un puesto de nível inicial responsable de apoyar con las consultas de servicio al cliente y ofrecer soluciones basadas en las necesidades del cliente en coordinación con la función de Servicio al Cliente. El objetivo general es analizar el mejor curso de acción para resolver problemas del cliente.
**Responsabilidades**:
- Apoyar en la evaluación y resolución de consultas de servicio de los clientes en las distintas plataformas.
- Utilizar eficazmente distintos sistemas informáticos para completar tareas asignadas y abordar consultas sobre cuentas.
- Desarrollar y mantener un conocimiento práctico de grupos específicos de productos y servicios de Citi.
- Analizar e identificar posibles riesgos e identificar soluciones que cumplan con las necesidades del cliente.
- Completar tareas asignadas de manera precisa y eficaz.
- Resolver disputas y retener a los clientes y, al mismo tiempo, minimizar la pérdida operativa a través de la adhesión a las normas y reglamentaciones establecidas.
- Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes, las reglas y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia
**Calificaciones**:
- Experiência de entre 2 a 4 años en un puesto relacionado.
- Dominio de Microsoft Office y el sistema operativo Windows.
- Experiência comprobada en resolución de consultas de clientes.
- Habilidades eficaces de comunicación verbal y escrita.
- Capacidad para trabajar en un ambiente apresurado.
- Excelentes habilidades técnicas y de ingreso de datos, que incluyen el uso de un panel táctil de 10 teclas.
- Habilidad demostrada para navegar distintos sistemas y plataformas de atención al cliente de manera simultánea.
**Educación**:
- Diploma de bachillerato o equivalente.
- **Job Family Group**:
Management Development Programs
- **Job Family**:
Intern
- **Time Type**:
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
View the "**EEO is the Law**" poster. View the **EEO is the Law Supplement**.
View the **EEO Policy Statement**.
View the **Pay Transparency Posting