Banamex Project Manager Sr. - Automatización

Detalles de la oferta

**Responsibilities**:

- Develop overall sales strategy and drive execution across the channels from activation to retention to maximise the sales and retention performance.
- Manage all sales channel performance from portfolio; acquisition and retention teams both offshore and onshore team to delver on account, portfolio and retention goals.
- Deliver on agreed financial targets.
- Successfully manage a team and incentive budget.
- Drive the engagement and completion of strategic initiatives and act as outcome owner for each of the agile strategic work streams.
- Develop sales strategies that are aligned with the banks digital focus to ensure sales volumes are consistently improving as traditional call volume decreases.
- Deliver ongoing enhancements to the sales training environments across channels to continuously increase key sales metrics.
- Effectively manage sales & retention resources to produce daily, weekly and monthly reporting to demonstrate results and identify opportunity for improvements.
- Drive analytics of trends in performance and provide insights back to stakeholders to enhance campaigns via sales channels.
- Identify and implement improvements to the end to end sales and retention processes.
- Successfully manage the governance and relationships for all internal partners and external third party vendors and training providers.
Build strong working relationships with key internal stakeholdersto ensure efficient management of processes.
- Work with Regional stakeholders to leverage regional assets and best practice to deliver results for the business.
- Provide strategic planning on district level in portfolio and momentum growth on treasury products.
- Promote and advise branches on products.
- Identify and solicit new leads for sales opportunity through motivation to sales staff/subordinates.
- Discuss the development needs of each team member and take the appropriate actions to ensure staffs are able to fulfill their job requirements and realize their full potential.
- Enhance product knowledge and sales technique to branch colleagues on products by regular market updates and technical analysis.
- Manage & monitor sales and advisory activities in strict accordance with both internal and external regulatory and compliance standards.
**Qualifications**:

- 6-10 years financial sales experience & leadership experience required
- Highly analytical with strong sense of business acumen.
- Effective as a team leader.
- Good understanding of financial market dynamics and sound financial products knowledge.
- Strong interpersonal and leadership skills.
- Excellent time management skills.
- Highly results driven and self motivated individual.
- Enthusiasm in achieving goals.
- Advanced interpretation and analysis skills.
- Excellent communication and people skills.
**Education**:

- Bachelor's/University degree, Master's degree preferred
- Colaborar con la alta dirección para alinear la estrategia de datos con los objetivos del negocio y asegurar que los datos impulsen el crecimiento y competitividad del área
- Colaborar con las diferentes líneas de negocio y stakeholders, para el logro de los objetivos del Banco
- Diseñar y ejecutar la estrategia de automatización en toda la organización, incluyendo la selección de herramientas y metodologías innovadoras.
- Coordinar con las diferentes áreas para identificar oportunidades de automatización de procesos y liderar la implementación de soluciones efectivas, desde la fase de identificación hasta la implementación y seguimiento de resultados
- Dirigir el desarrollo de modelos analíticos para transformar datos en información estratégica que apoye la toma de decisiones.
- Gestionar la implementación y optimización de herramientas de BI, así como la creación de dashboards y reportes que reflejen indicadores clave de desempeño (KPIs).
- Trabajar en estrecha colaboración con áreas pares para la creación, implementación, seguimiento, mejora de estrategias de decisión y actualización a flujos de trabajo
- Asegurar la calidad, disponibilidad y consistencia de los datos utilizados en los procesos y en los análisis.
- Implementar y supervisar políticas y procesos para tener una gobernanza de datos y linaje de datos para mantener un ciclo de vida de la información claro y controlado.
- Establecer metodologías de trabajo ágil y asegurar el cumplimiento de los cronogramas y presupuestos.
- Fomentar una cultura de innovación y mejora continua, impulsando el uso de nuevas tecnologías y metodologías.
- Mantenerse actualizado sobre tendencias de automatización, BI y análisis de datos para identificar y proponer nuevas herramientas y prácticas.
- Liderar y motivar al equipo de automatización e inteligencia de negocio, promoviendo su desarrollo profesional y asegurando la alineación con los objetivos del área y de la empresa.
**Job Family Group**:
Consumer Sales
- **Job Family**:
Consumer Product Sales
- **Time Type**:
Full


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

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