Compl Bus Control Intmd Anlyst - C11 - Operational

Detalles de la oferta

The Compl Bus Control Intmd Anlyst is a developing professional role. Deals with most problems independently and has some latitude to solve complex problems. Integrates in-depth specialty area knowledge with a solid understanding of industry standards and practices. Good understanding of how the team and area integrate with others in accomplishing the objectives of the subfunction/ job family. Applies analytical thinking and knowledge of data analysis tools and methodologies. Requires attention to detail when making judgments and recommendations based on the analysis of factual information. Typically deals with variable issues with potentially broader business impact. Applies professional judgment when interpreting data and results. Breaks down information in a systematic and communicable manner. Developed communication and diplomacy skills are required in order to exchange potentially complex/sensitive information. Moderate but direct impact through close contact with the businesses' core activities. Quality and timeliness of service provided will affect the effectiveness of own team and other closely related teams.

**Responsibilities**:

- Contributes to the resolution of cross-functional or cross business issues designed to ensure business compliance with laws, regulations, and policy requirements across key/complex risk levels.
- Utilizes the Issue Management processes and project management methodology from the initiation, planning, control requirements, execution, and closing phases of each issue.
- May support any area of the business (organizationally, regionally or product-wise) from an issue/project perspective.
- Liaises with Senior Business Level Officers, Legal, Risk, and Compliance regarding complex matters.
- Conducts targeted, mandatory or ad hoc Control Tests & Reviews for a department or group.
- Resolves problems or transactions where expertise is required to interpret problems/transactions against policies, guidelines or processes.
- Analyzes documentation and processes to ensure risks and control points are properly addressed, and are in accordance with Risk and Control Self-Assessments Policies.
- Contributes to work flow or process change and redesign.
- May be accountable for regular reporting or process administration.
- Forms a strong understanding of specific function or area.

**Qualifications**:

- 2-5 years of relevant control and/or project experience
- High attention to detail and quality
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
- Proficient in Microsoft Office with an emphasis on MS Excel
- Demonstrated analytical and problem-solving skills.
- Effective planning and organizational skills
- Proven ability to make sound business decisions
- Experience in creating and implementing processes that result in improved business performance
- Ability to present a compelling case for ideas and initiatives through listening and articulating a convincing point of view

**Education**:

- Bachelor's/University degree or equivalent experience

**Analista de riesgo en Pérdidas Operativas, proceso de crédito y Colaterales**

El analista de riesgo de Perdidas operativas y colaterales es un puesto profesional experimentado. Aplica profundos conocimientos sobre la disciplina al contribuir con el desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y el flujo de trabajo para el área o función. Integra la experiência en la materia y la industria dentro de un área definida. Evalúa temas variables y moderadamente complejos con impacto potencial considerable, donde el desarrollo de un enfoque/toma de medidas implica evaluar diversas alternativas y equilibrar situaciones potencialmente contradictorias utilizando diversas fuentes de información. Requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes. Se requieren sólidas habilidades comunicativas y diplomáticas. Generalmente asume un rol informal/formal de liderazgo dentro de los equipos. Genera un impacto significativo en relación con el tamaño del proyecto, la ubicación geográfica, etc. al influir en las decisiones mediante los consejos, el asesoramiento o facilitando servicios a otras personas en el área de especialización. El trabajo y desempeño de todos los equipos del área se ven directamente afectados por el desempeño de la persona.

**Responsabilidades**:

- Asegurar el cumplimiento correcto del proceso establecido para pérdidas operativas a través de la consolidación de los eventos realizados vs los eventos registrados contablemente, incluyendo su aplicación y pago.
- Desarrollar e implementar estrategias efectivas de detección y prevención de registros inoportunos, inexactos o incompletos de eventos de pérdidas operativas para mitigar riesgos y, al mismo tiempo, garantizar un equilibrio adecuado entre el riesgo y registro contable oportuno.
- Actuar como punto de contacto y tene


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

Cocinero Sartenero B

**SOLICITAMOS COCINERO SARTENERO B** RESTAURANTE COLMILLO ARTZ (Periférico Sur 3720, Jardines del Pedregal, Álvaro Obregón, 01900 Ciudad de México, CDMX) E...


Colmillo Artz - Veracruz

Publicado 16 days ago

Becario Diseño Y Comunicación

Somos una Institución de Educación Superior, que forma profesionales de diferentes áreas del conocimiento, que busca contribuir a la excelencia a partir de u...


Instituto Superior En Ciencias Empresariales - Veracruz

Publicado 16 days ago

Auxiliar De Cocina

ROSTICERIA MOLINOS Somos una empresa mexicana fundada desde 1986 líder en rosticerías, brindando a los hogares mexicanos alimentos de primera calidad pollos...


Rosticeria Molinos - Veracruz

Publicado 16 days ago

Auxiliares De Panadería

En Costra estamos buscando tu talento. **¿Quiénes somos?** - 'Panadería Costra_' es una reconocida panadería en Ciudad de México, con más de seis años de ex...


Panaderia Costra - Veracruz

Publicado 16 days ago

Built at: 2025-01-01T03:47:41.366Z