The Ops Support Specialist 4 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the Operations - Core Team. Additionally, the Ops Support Specialist 4 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients. The overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:
- Follow established procedures to complete complex assignments and resolve problems that require in-depth investigation or research
- Conduct basic analysis and research as well as workflow management
- Support an expansive array of products and services
- Communicate pertinent information to senior managers and support activities that help mitigate organizational loss or impact, as needed
**Qualifications**:
- 1-3 years of relevant experience
- Experience working in a business office or operational environment
- Proficient computer and math skills with a focus on complex databases and spreadsheets
- Demonstrates technical and administrative expertise
- Consistently demonstrates attention to detail
- Demonstrated knowledge of activities, policies, and procedures of a basic work area
**Education**:
- High School diploma or equivalent
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
PARA LA POSICIÓN REQUERIMOS:
- Licenciatura trunca o Bachillerato terminado
- Entre 1 y 3 años de experiência
- Experiência de trabajo en una oficina comercial o el entorno operativo
- Experiência administrativa y técnica demostrada.
- Capacidad de análisis
- Atención al detalle
- Conocimiento demostrado en políticas y procedimientos en un área de trabajo básica
- Experiência de trabajo en una oficina comercial o el entorno operativo
- Habilidad de comunicación efectiva con el equipo de trabajo y managers
EL OBJETIVO DE LA POSICIÓN ES:
- Comunicar información pertinente a gerentes senior y apoyar actividades que ayuden a mitigar la pérdida o el impacto organizacional, según sea necesario.
- Aplica una buena comprensión del modo en que el equipo interactúa con otros para lograr los objetivos del área.
- Aplica conocimientos específicos del área, para ejecución eficaz en el control, la examinación, el análisis o la evaluación de procesos y datos.
- Integra conocimiento disciplinario establecido dentro de su propia área de especialidad con la comprensión básica de las prácticas de la industria.
- Evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones comerciales, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a Citigroup, sus clientes y activos
LA MODALIDAD Y HORARIO DE LA POSICIÓN ES:
- AV. REVOLUCIÓN NO. 1267, COL. LOS ALPES CIUDAD DE MÉXICO.
- De lunes a viernes
- En sitio
- De 9 a 18 h
- Disponibilidad de laborar días festivos y/o descansos de manera ocasional con PHE**Job Family Group**:
Operations - Core
- **Job Family**:
Operations Support
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
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View the **EEO Policy Statement**.
View the **Pay Transparency Posting