.ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIESActivities include PM's to HVAC systems, compressed air systems, fire protection, electrical, sewer, water and natural gas services.Supervises and coordinates activities of skilled trades workers engaged in maintaining and repairing equipment, structures, utility systems, buildings, and grounds.Prepares work schedules and gives work assignments to subordinates.Directs workers engaged in major painting projects; performing structural repairs to masonry, woodwork, and furnishings of buildings; Maintaining and repairing building utility systems, such as electrical wiring and controls, heating and ventilating systems.Supervises workers engaged in installing, servicing, and repairing mechanical equipment.Requisitions tools, equipment, and supplies and inspects completed work for conformance to blueprints, specifications, and standards.Interprets company policy to employees and enforces company policy and practices.Analyzes and resolves work problems, or assists employees in solving work problems.Performs related work as required and supervise outside services.Oversees the coordination of building space allocation and layout, facilities modifications or expansion.Budget managementEnergy saving managementMaintenance Cost Estimation AnalysisCoordinate contractor activities and outside services.Prepare and submit energy report and corrective actions to NA group.En relación con la responsabilidad y autoridad en materia de Seguridad Higiene y medio ambienteEs responsabilidad del empleado, trabajar de manera segura, higiénica y en una forma ambientalmente responsable; Enfocada pero no limitada a la prevención de incidentes y accidentes en su área de trabajo, sección y de sus compañeros.Reforzando las medidas de higiene y seguridad que se indiquen, así como su participación en los programas ambientales y de seguridad de la empresa, tales como pero no limitados a: La segregación de materiales; Las certificaciones ambientales; Los programas de salud higiene y seguridad que se lleven a cabo y en la forma que se determine o solicite su participación.En relaciona la autoridad, todos los empleados tiene la autoridad de detener procesos, operaciones o actividades que presenten un riesgo en materia de seguridad higiene y o medio ambiente, y que pudiesen resultar en un accidente o evento grave, así como de impacto al medio ambiente.Dada la sensibilidad de una decisión de este tipo, por la afectación que representara se solicita y recomienda tener justificación, objetividad y sentido común.Propósito: Transformar para una vida mejorImpulsores: Crear mejores experiências trabajando de manera Sostenible, con mejora continúaMINIMUM QUALIFICATIONSBS degree in Electrical, Mechanical or Electromechanical engineerPrevious experience: 5+ years on Facilities or Plant engineering departmentExperience on Energy saving projects.Microsoft office85% + EnglishPREFERED QUALIFICATIONSExperience in building maintenance and forklift repair