The Customer Service Team Coordinator is an intermediate-level position responsible for providing clients with resolutions and support in coordination with the Customer Service team. The overall objective of this role is to address external customer issues and provide ongoing customer service support.
**Responsibilities**:
- Support Customer Service unit, typically consisting of multiple teams performing related tasks (e.g., customer service, training, business planning and analysis) to ensure service meets or exceeds client expectations
- Recommend new work procedures and contribute to the development of process enhancements, customer service techniques, models and plans, as needed
- Conduct periodic service reviews with agreed reporting, developing action plans to confirm commitment and optimize service levels
- Inform clients of ongoing market initiatives
**Qualifications**:
- 5-8 years of previous experience required
- In-depth disciplinary knowledge
- Consistently demonstrate clear and concise written and verbal communication
- Proven diplomatic and analytical skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
Las funciones de esta posición tienen a cargo son:
**Control**: administrar las líneas de control establecidas en la Operación, obtener las evidencias necesarias del control, identificar los riesgos operativos y su documentación, levantamiento de las auto identificaciones de riesgos.
Administración de procesos los cuales deben de contar un flujo, IT y controles.
Revisión de nuevos procesos a implementar en la operación, para asegurar la correcta implementación.
Atención a las solicitudes de auditoría, recabar documentación, flujos, evidencias, métricas. Así como realizar recurrentemente evaluaciones para la correcta ejecución de los procesos.
Levantar y dar seguimiento a issue CAP´s
Revisión de los acuerdos con los negocios o áreas operativas, así como el seguimiento y actualización.
Revisión y ejecución del proceso COB establecido, así como la actualización con Control
RMP administra, da continuidad al proceso y vigila el cumplimiento de este.
**CX**: Identificar oportunidades de acuerdo con los puntos de dolor identificados, seguimiento al plan de acción establecido por la operación
Seguimiento y análisis de casos escaldos, para levantar los defectos identificados en el proceso y alinear a planes de acción ya identificados
Creación de IT´s
Análisis y revisión de indicadores que muestran el bajo desempeño de los ejecutivos, supervisores y gerentes
Identificar, documentar, cuantificar, dar seguimiento y reportar las fallas operativas con el equipo de Solution Improvement, así como solicitar y revisar la comunicación necesaria para el ejecutivo - cliente
- **Job Family Group**:
Customer Service
- **Job Family**:
Institutional Customer Service
- **Time Type**:
Full time
- Citi is an equal opportunity and affirmative action employer.
Qualified applicants will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
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