**Descripción de puesto**
**Deberes y Responsabilidades**
- Provide Level 1 remote technical support to all Smiths employees
- Evaluate issues by interpreting end - users problem descriptions to determine resolution or best course of action
- Manage tickets and tasks to BIS standards and ensure BIS SLT targets are met
- Identify problem trends and report to Global Service Desk Manager for further analysis
- Provide Level 2 and 3 on-site support to the business units in a professional and detail-oriented method, including desk side support and working directly with clients when it's necessary
- Provision and manage personal computing devices per the BIS standards and policies
- Support the OS installation, troubleshooting and support of all Windows PC, laptops / desktops / workstations, as well as iPhone & Android cell phone support
- Assist in creating and supporting the implementation of new technologies and services in Windows 10 & 11 and managing BIS initiatives and projects as required
- Monitor and ensure responses to incidents and service requests are within specified Service Level Agreements
- Provide support to Manufacturing to environment for hand scanners, label printers and other manufacturing devices connected via network
- Provide technical support and expertise to other Client Services Staff, regions, sites, and BIS / Businesses projects
- Assist the Client Services Supervisors & Managers in the creation, implementation and maintenance of policies, procedures, and associated training plans
- Create/Maintain documentation as required
- Support Asset Management for all Client Service devices
- Availability to travel to support other Smiths locations by car or air as required.
**Diversidad e Inclusión**
**El individuo**
- Experience in a customer service oriented, customer support environment and IT service desk environment desire.
- Experience in hardware, software, operating systems, networking, remote connectivity knowledge and Workstation management support
- Experience with Windows10/11, Microsoft Business Products, LAN/WAN, Microsoft O365 products (Teams, Azure, Outlook).
- Ability to learn effectively and retain information; ability to understand and follow written and oral instructions.
- Ability to organize and manage multiple tasks and priorities.
- Ability to establish and maintain effective working relationships with those contacted in the course of work.
- Strong communication and collaboration skills
- Knowledge of ITIL Service Delivery processes
- Maintain confidentiality of information; communicate effectively with the more difficult customers.
- Requires bilingual language skill, English / Spanish.
**Acerca de Smiths**
En Smiths aplicamos tecnología de punta para diseñar, fabricar y entregar soluciones innovadoras líderes en el mercado que satisfagan las necesidades cambiantes de nuestros clientes y toquen la vida de millones de personas todos los días. Somos un FTSE100, negocio global de alrededor de 14,600 colegas, con sede en 50+ países. Nuestras soluciones tienen un impacto real en las vidas de todo el planeta, permitiendo la industria, mejorando la atención médica, mejorando la seguridad, avanzando la conectividad y dando soporte a nuevos hogares. Nuestros productos y servicios a menudo son críticos para las operaciones de nuestros clientes, mientras que nuestra tecnología patentada y nuestros altos níveles de servicio ayudan a crear una ventaja competitiva. Damos la bienvenida a colegas con una mente curiosa, que están contentos con la responsabilidad, disfrutan de un desafío y se sienten atraídos por la idea de trabajar en un negocio con una historia de innovación de casi 170+ años y cinco divisiones globales, todos expertos en su campo
**Acerca de Smiths Group**
Smiths Group ha sido pionero en el progreso de la tecnología y la ingeniería durante más de 170 años. Nuestros productos y servicios tocan la vida de millones de personas cada día a través de nuestras posiciones de liderazgo en mercados críticos como la industria general, la seguridad, la energía y la industria aeroespacial. Nuestras cuatro divisiones tienen capacidades distintivas y operan en 50 países, empleando en conjunto a más de 14.500 talentosos colegas.
Nuestros colegas operativos cuentan con el apoyo de equipos funcionales corporativos especializados con sede en todo el mundo y en Smiths London CHQ. Nuestros equipos funcionales, que incluyen estrategia, finanzas, TI, RRHH, legal, impuestos, excelencia operativa, comunicaciones y asuntos corporativos, trabajan juntos y con nuestras divisiones y regiones para apoyar la emocionante agenda de crecimiento de Smiths. Unirse a uno de nuestros equipos funcionales ofrece la oportunidad de aprender de grandes personas, desarrollar habilidades y forjar una carrera global diversa e interesante mientras se contribuye al éxito de una empresa innovadora y en aceleración.