The Ops Sup Team Lead is an entry-level management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes
**Responsibilities**:
- Lead a small team by providing coaching and mentoring
- Perform business analysis and documentation of the current and future state of Client Reports and Advices (client communication letters, notices, and confirms)
- Provide regular status updates for all project participants as well as creating presentations for steering committee updates
- Work with various Legal & Compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
- Serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology
- Recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- Create and facilitate training sessions, webcast demos, User Acceptance Test scripts, and business scenarios
- Create, manage and maintain a project plan and act as the project manager for all follow ups across various departments
- Work on multiple projects in parallel, focusing on continued delivery of regulatory client deliverables such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices for the America's region
- Fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
**Qualifications**:
- Previous relevant experience preferred (combination of education/experience)
- Proficient in Microsoft Office
- Proactive leadership and motivational skills
- Proven organization and time management skills
- Demonstrated problem-solving and decision-making skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
**Conocimientos específicos y/o técnicos **indispensables**:
- Administración de Proveedores (Gestión, Monitoreo, Negociación, Análisis de Resultados, Quejas, NRI, Inflow, NPS, Facturación)
- Paquetería de Microsoft (Word, Excel, Power Point) Intermedio
- Generación y actualización de Indicadores, reportes mensuales.
**Habilidades requeridas**:
- Proactividad
- Adaptabilidad al cambio
- Actitud de servicio
- Compromiso
- Atención al detalle
- Orientación a Resultados
- Sentido de urgencia /Capacidad de Respuesta
- Apego a normas
- Cumplimiento de entregables en tiempo
- Negociación
- Administración y Supervisión de Proveedores y Personal
- Descripción de puesto adicional
Administración, Supervisión, Gestión y monitoreo de varios proveedores a nível nacional desde su recolección hasta la entrega del servicio, asegurando el cumplimiento de contrato y anexo de servicio, proporcionando insumos y monitoreo durante toda la cadena de suministro, con revisión de indicadores y cumplimientos de control establecidos, se requiere de trabajo colaborativo y adaptación al cambio de actividades de acuerdo al proceso con posible trabajos en fin de semana por pruebas de sistema o reportes de incidentes de seguridad.
Visitas mensuales - trimestralesa proveedores trabajo presencial.
- Seguimiento y control durante toda la cadena de suministros y logística para el cumplimiento de los requerimientos y níveles de servicio contractuales de los diferentes proveedores que intervienen en el proceso de Distribución
- Elaboración de reportes y métricas del servicio requeridos por el negocio, para cumplimiento de los níveles de servicio de cada proveedor.
- Visitas y monitoreo de sites de proveedores.
- Análisis de resultados de proveedores con base en eficiencia, productividad, seguridad, prevención de fraudes, siniestros, quejas, nps, nri&inflow, MIS y seguimiento de acciones correctivas o preventivas.
- Elaboración de presentaciones mensuales.
- Negociación y acuerdos con áreas internas, externas y proveedores.
- Apoyo en la supervisión y coordinación general del área, funciones maker/checker.back up de gerente.
Facturación
- Conciliación y certificación de cifras de los diferentes servicios prestados por cada uno de los proveedores de acuerdo con el anexo de servicio de cada proveedor para seguimiento de Facturación y Pago mensual.
- Elaboración de la Proyección mensual / anual de volúmenes, gasto y tarifas para la toma de decisiones.
Control
- Monitoreo y control del cumplimiento de políticas institucionales en el área bajo la normatividad de Citi.
- Actualización y revisión de controles, formatos, procedimientos instr