The Ops Sup Sr. Supervisor is an intermediate management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:
- Lead and mentor a small Operation Support team (typically up to 10) through delegating daily tasks and responsibilities as well as recommending new work procedures to help streamline operations
- Conduct training, monitor quality and quantity of team work and provide feedback on performance, including making recommendations on pay increases, promotions, terminations, etc.
- Analyze Operations information and make evaluative judgements to solve problems
- Responsible for Identifying and resolving routine problems and operational issues with broader departmental impact within established procedures
- Identify hiring needs to ensure adequate staffing
- Serve as a backup for manager, as needed
- Has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- Can exercise independence of judgement and autonomy.
- Acts as SME to senior stakeholders and /or other team members.
- Ability to manage teams.
- Fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
**Qualifications**:
- 2-5 years of related business experience including at least one-year supervisory experience
- Proficient in Microsoft Office
- Proactive leadership and motivational skills
- Proven organization and time management skills
- Demonstrated problem-solving and decision-making skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
- ** Experiência requerida**
- Al menos 3 años de experiência en gestión de proyectos
- Ingles nível intermedio-alto mínimo (B2 - C1 del marco europeo de referencia para las lenguas)
- Experiência en manejo de clientes internos
- Conocimientos de conceptos financieros básicos (P&L, Gross y Net Benefit, Amortización, VPN, TIR, PayBack.)
- Elaboración de Planes de Trabajo (diagrama de Gantt)
- Generación de Business Cases
- Participación en implementaciones y proyectos en áreas operativas."
- ** Conocimientos**
- Microsoft Office: Excel, Power Point, Word y Outlook
- Herramientas de colaboración: MS Teams y Zoom
- ** Objetivo del puesto**
Coordinar proyectos tecnológicos, estratégicos o regulatorios en áreas operativas internas de Citibanamex, bajo los principios de liderazgo de Citi:
- Tomar responsabilidad (retarnos unos a otros para alcanzar el máximo estándar en todo lo que hacemos).
- Entregar con orgullo (excelencia para el cliente, excelencia en controles y excelencia operativa).
- Alcanzar el éxito juntos (aprendemos de las experiências de todos para sobrepasar las expectativas de nuestros accionistas).
- ** Objetivo del área**
Gestionar el portafolio de proyectos tecnológicos, estratégicos o regulatorios de la dirección operativa de TS&CO y fungir de punto de enlace con áreas especializadas como Control, equipos Globales, Compliance, Tecnología o Finanzas.
- ** Funciones principales del Puesto**
Coordinar a equipos operativos, tecnológicos y administrativos / soporte para garantizar que se implementen los objetivos de los diversos proyectos tecnológicos, estratégicos o regulatorios. Entre las actividades mínimas esperadas serían
- Participar en las sesiones de definición de proyectos para asegurar que se cumplan los requisitos de calidad e integridad para operaciones
- Convocar a sesiones de seguimiento con los diferentes stakeholders o grupos de trabajo para dar cumplimiento al plan.
- Identificar y escalar problemas e inconsistencias en la información reportada
- Establecer un diálogo con los responsables de los proyectos del portafolio respecto a su estatus, avances, riesgos y problemas
- Escalar situaciones operativas que impidan la ejecución en tiempo de las actividades del portafolio
- Identificar riesgos y problemas, escalar y dar seguimiento a la ejecución de acciones de mitigación
- Validar la documentación de los proyectos en el portafolio de acuerdo a los estándares y lineamientos establecidos
- Planeación táctica, ejecución y entrega de proyectos que involucran cambios en estrategia, tecnología, gente y los procesos operativos.
- Participación en proyectos de implantación de mejoras tecnológicas en todas sus fases. Proyectos de iniciativas estratégicas y / u operacionales, satisfacción del cliente, calidad y mejora con