.TE Connectivity's Quality and Reliability Engineering Teams analyze the ability of product and production systems to comply with customer and contractual requirements through established reliability factors. They design, recommend revisions and install quality control systems, develop and document analytical methods for establishing reliability of products and their components and conduct analysis on relative reliability with regards to cost, structure, weight, maintainability, facility of production, and availability of materials and equipment. Out teams develop, implement and monitor company environmental safety programs and policies to ensure compliance with federal, state, and local environmental, health and safety regulations and recommend corrective actions if necessary. They are responsible for policies and practices to comply with applicable government regulations and industry requirements related to product environmental compliance, the implementation and management of technical and testing standards and specifications, quality control and reliability programs governing materials, product and processes, resulting in the optimization of material and labor, as well as failure analysis, root cause, corrective action and customer communication.**What your background should look like**:**Requerimientos**Engineering related career+3 years of experienceAdvanced englishExcellent communication and interpersonal skillsLeadership and team management abilitiesAttention to detail and a methodical approach to tasks**Responsabilidades**Responsable de la administración del sistema de Gestión de CalidadResponsable de dar el soporte a clientes cuando se requiera, incluyendo visitas a sus plantas o a nuestras plantas de manufacturaResponsable de planear la prevención de directos antes de cualquier actividad de detecciónResponsable de asegurar el cumplimiento de los requerimientos del cliente, incluyendo requerimientos específicosResponsable de colaborar con equipo para el cumplimiento de las metas globalesResponsable del análisis, monitoreo y mejora de los métricos tales como PPM's COPQ, Scrap, Respuestas a clientes, etc..Responsable de mantener y mejorar el sistema de Gestión de Calidad a través de equipos multidisciplinariosResponsable del desarrollo y la implementación de todas las actividades relacionadas con mejora continuaResponsable de impulsar los proyectos de mejora continua a través del programa TEOAResponsable de implementar, monitorear y mejorar las herramientas de TEOA: Six Sigma,QCPCResponsable de monitorear la voz del cliente proporcionándoles una experiência extraordinaria siempreResponsable de asegurar que cada empleado del departamento de calidad este calificado para desempeñar su puesto de trabajoRealiza acciones para reducción el impacto ambiental, así como actividades para el cumplimiento de la norma de ISO14001.Autoridad de detener un proceso en el cual existe la posibilidad de dañar o poner en riesgo la calidad del producto