Técnico Soporte-1

Detalles de la oferta

**About Us**

We are a global climate technologies company engineered for sustainability. We create sustainable and efficient residential, commercial and industrial spaces through HVACR technologies. We protect temperature-sensitive goods throughout the cold chain. And we bring comfort to people globally. Best-in-class engineering, design and manufacturing combined with category-leading brands in compression, controls, software and monitoring solutions result in next-generation climate technology that is built for the needs of the world ahead.

We are a sustainable company engaged to the values of Excellence, Innovation, Collaboration, Respect and Responsibility. We seek professionals who share our vision of creating sustainable solutions that improve lives and protect the planet, today and for future generations.

We are looking for your talent, join our team and start your journey today!

**Descripción genérica del puesto**:
El técnico de soporte es responsable de mantener los equipos en condiciones óptimas. Este rol implica la ejecución de tareas de mantenimiento preventivo y correctivo en equipos, así como la solución de problemas y el diagnóstico de fallas. Sera el encargado de realizar la instalación y validación de las líneas nuevas y/o los movimientos de equipos que se realicen.

**Responsabilidades**:

- Verificar y asegurar el buen funcionamiento de los equipos del área de electrónica
- Instalar equipos en las líneas de producción
- Mantener los equipos de electrónica en los métricos establecidos
- Participar en actividades orientadas a reducción de costos.
- Conocer cómo funcionan correctamente las herramientas a utilizar
- Desempeñar las funciones con la calidad requerida
- Cumplir con política, normatividad y procedimientos de seguridad aplicables en la empresa.

**Autoridad**:
El técnico de soporte debe trabajar en estrecha colaboración con su supervisión directa para garantizar la eficiencia y comunicación efectiva para realizar las tareas asignadas.

**Requerimientos básicos**:
Carrera técnica terminada (Electromecánica, eléctrica, electrónica o mecánica)

Experiência de 3 años en el área de mantenimiento

Amplia experiência en conocimientos de SMT (Equipos Fuzion,Hanwha, impresoras de pasta (Dek), hornos Heller.

Amplia experiência en soldadoras de ola y soldadora de ola selectiva.

Conocimientos en máquinas de rayos "X".

Interpretación de planos eléctricos.

Ingles básico

Diagnóstico de fallas e interpretación de diagramas

Manejo de paquetes computacionales

Trabajo bajo presión

Trabajo en Equipo

Sentido de Urgencia

Conocimiento, uso y manejo de equipo de protección.

**Requerimientos deseables**:
Conocimiento en equipos de inserción automática.

Conocimientos y programación en equipos PVA (Conformal coating).

depuración de programas en SMT,TH y PVA

Conocimiento de las normas oficiales mexicanas aplicables a sus funciones.

**Our Commitment to Our People**

Across the globe, we are united by a singular Purpose: Sustainability is no small ambition. That's why everything we do is geared toward a sustainable future—for our generation and all those to come. Through groundbreaking innovations, HVACR technology and cold chain solutions, we are reducing carbon emissions and improving energy efficiency in spaces of all sizes, from residential to commercial to industrial.

Our employees are our greatest strength. We believe that our culture of passion, openness, and collaboration empowers us to work toward the same goal - to make the world a better place. We invest in the end-to-end development of our people, beginning at onboarding and through senior leadership, so they can thrive personally and professionally.

Together, we have the opportunity - and the power - to continue to revolutionize the technology behind air conditioning, heating and refrigeration, and cultivate a better future. Learn more about us and how you can join our team!

**Our Commitment to Diversity, Equity & Inclusion**

At Copeland, we believe having a diverse, equitable and inclusive environment is critical to our success. We are committed to creating a culture where every employee feels welcomed, heard, respected, and valued for their experiences, ideas, perspectives and expertise. Ultimately, our diverse and inclusive culture is the key to driving industry-leading innovation, better serving our customers and making a positive impact in the communities where we live.

**Equal Opportunity Employer**

Copeland is an Equal Opportunity/Affirmative Action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to sex, race, color, religion, national origin, age, marital status, political affiliation, sexual orientation, gender identity, genetic information, or disability. We are committed to providing a workplace free of any discrimination or harassment.

**No calls or agency requests please.


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Whatjobs_Ppc

Requisitos

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