**Job Description**:
- Maintain correct use of the company's image and reputation internally and externally, in coordination with local and corporate leadership.
- Creation, maintenance and continuous improvement of the complex's annual internal communication plan.
- Development of creative 360° communication campaigns and pieces, based on 'storytelling', for administrative and unionized employees, aligned with business objectives
- Coordination of diagonal meetings of the Complex Management, departmental and business
- Design of effective and high-impact presentations for site managers
- Writing internal informative notes for distribution
- Administration of the annual plan for external visits to the site (students, suppliers, executives, etc.)
- Leadership of the initiatives of the local Social Responsibility Committee, in coordination with Central Offices
- Coordination of the Complex's participation in local strategic events (Potosina National Fair, 'auto shows', recruitment fairs, etc.)
- Membership in the site's Workplace Safety and Emergency Response committees.
- Preparation of monthly and annual activity reports for various purposes
- Supervision of design, printing and video production suppliers
- Department budget administration
- Administration and management of photographic and videographic memory of the site
**Additional Job Description**:
**Key Requeriments**:
- Licenciatura de Comunicación, Publicidad, Relaciones Publicas o Mercadotecnia
- Experiência en Comunicación Interna, Marketing Interno o Endomarketing.
- Deseable experiência en plantas de manufactura
- Experiência en diseño gráfico digital y edición de videos (Photoshop, Illustrator, Powtoon, Premier, Sony Vega o similar)
- Conocimiento intermedio en administración de redes sociales.
- Excelente ortografía y gramática.
- Inglés Avanzado
**Responsabilidades**:
Cuidado de la imagen y reputación de la compañía hacia el interior y exterior, en coordinación con el liderazgo local y nacional
Creación, mantenimiento y mejora continua del plan anual de comunicación interna de la localidad
Desarrollo de campañas y piezas de comunicación 360°, creativas, basadas en 'storytelling', para empleados administrativos y sindicalizados, alienadas a los objetivos del negocio
Administración de los soportes de comunicación interna del sitio: pantallas, correo electrónico, 'sharepoints', tableros, etcétera
Coordinación de juntas diagonales de la Dirección del Complejo, departamentales y de negocios
Diseño de presentaciones efectivas y de alto impacto para directivos del sitio
Redacción de notas informativas internas para su distribución a nível nacional mediante Mundo GM y creación de discursos para el liderazgo del sitio
Administración del plan anual de visitas externas al sitio (estudiantes, proveedores, ejecutivos, etcétera)
Liderazgo de las iniciativas del Comité de Responsabilidad Social de la localidad, en coordinación con Oficinas Centrales
Coordinación de la participación del Complejo en eventos estratégicos locales (Feria Nacional Potosina, 'autoshows', ferias de reclutamiento, etcétera)
Pertenencia a los comités de Seguridad en el Trabajo y Respuesta a Emergencias del sitio
Elaboración de reportes de actividades mensuales y anuales para diversos fines
Supervisión de proveedores de diseño, impresión y producción de video
Administración de presupuesto del departamento
Administración y manejo de memoria fotográfica y videográfica del sitio
La diversidad y la inclusión son nuestras fortalezas. Respetamos y valoramos lo que cada individuo ofrece a nuestro equipo, incluyendo su procedencia, educación, sexo, raza, grupo étnico, orientación sexual, expresión y/o identidad de género, contexto religioso, edad, generación, y discapacidad. Creemos que nuestra habilidad para satisfacer las necesidades y expectativas de una base de clientes cada vez más diversa y global se vincula de cerca a la diversidad e inclusión que vivimos dentro General Motors.
Si requieres soporte para ajustes razonables comunícalo a la persona que te contacte
**About GM**:
Our vision is a world with Zero Crashes, Zero Emissions and Zero Congestion and we embrace the responsibility to lead the change that will make our world better, safer and more equitable for all.
**Why Join Us**:
We aspire to be the most inclusive company in the world. We believe we all must make a choice every day - individually and collectively - to drive meaningful change through our words, our deeds and our culture. Our Work Appropriately philosophy supports our foundation of inclusion and provides employees the flexibility to work where they can have the greatest impact on achieving our goals, dependent on role needs. Every day, we want every employee, no matter their background, ethnicity, preferences, or location, to feel they belong to one General Motors team.
**Diversity Information**:
General Motors is committe