The Ops Accounting Rep 5 performs relatively complex assignments. Has direct impact on the business by ensuring the quality of the tasks or services provided. Works under little to no direct supervision. May service an expansive and/or diverse array of products/services. Applies working knowledge of technical and professional principles and concepts and in depth knowledge of team objectives. Understands how assigned duties contribute to the work of the team/unit and how the units coordinate their efforts and resources to achieve the objectives of the function. Ensures the quality and service of self and others. May recommend new options to enhance productivity in accordance with guidelines. Requires tact and diplomacy when exchanging complex or sensitive information with others. Is sensitive to audience diversity. Basic knowledge of the organization, the business and its policies required. Typically responsible for resolving basic to moderately complex problems based on practice and precedence. Able to assess applicability of similar experiences and evaluate options under circumstances not covered by procedures.
**Responsibilities**:
- Performs various accounting functions that are the most complex in nature pertaining to general ledger and proof of account reconciliation, research and investigation.
- Resolves the most complex issues, and financial reporting.
- Trains new hires or new team members within work unit and provides day-to-day guidance to lower level employees.
- Manages workflow and interacts with other departments.
- Makes decisions within established guidelines, and incumbent has latitude to decide appropriate action to resolve issues in areas where prior precedence has been established; makes journal entries with little or no supervision; and, performs accounting duties in multiple areas.
- Communicates with other departments, external customers and/or clients.
- Works under little to no direct supervision to perform job duties.
**Qualifications**:
- 2-4 years of experience in an accounting role that would provide a good understanding of activities, policies, procedures, and concepts of the work area.
- Advanced knowledge of the current operating system platform and internal accounting policies.
**Education**:
- High School diploma or equivalent, Bachelor's degree preferred
Como Representante de Procure to Pay, esta persona es responsable de la ejecución del proceso de Procure to Pay de punta a punta, que incluye, entre otros, la gestión de órdenes de compra, los pagos a los proveedores, reembolsos a los empleados, pago de tarjetas de crédito corporativas y cualquier otro tipo de pago de gastos operativos. Esta posición es responsable de actividades con un alto componente de riesgo debido a la estimación periódica del gasto y asegurando el adecuado fondeo de las cuentas bancarias para cubrir dicha necesidad, todo en plena observancia de los controles establecidos por la institución.
La persona en este puesto debe tener un conocimiento sustancial del proceso de compras a pagos de extremo a extremo, es decir, empezando desde el proceso de la emisión de una orden de compra hasta el pago de una factura y la afectación contable. Brindar a los clientes un soporte eficiente, a través de la correcta y oportuna ejecución de los pagos a proveedores y empleados. Desarrollar y mantener un sólido conocimiento sobre los sistemas de pago.
Este puesto principalmente se centra en los procesos de Procure to Pay e en garantizar que se implementen los debidos controles, políticas y métricas.
**Responsabilidades**:
- Análisis y gestión de Órdenes de Compra.
- Recibir y procesar facturas en el sistema de Oracle según políticas.
- Cumplir con tareas administrativas y reporteo respecto a la regulación.
- Análisis, procesamiento y ejecución del proceso de reembolsos a empleados.
- Procesar solicitudes de financiamiento.
- Debitar las cuentas bancarias de los vehículos legales para fondear la cuenta de concentración y distribución de pagos.
- Introducir los pagos en el sistema de pagos.
- Resolución efectiva de problemas de pago.
- Atender a usuarios internos.
- Conciliaciones de cuentas y pagos.
- Aseguramiento del cumplimiento de políticas de gastos y las leyes fiscales.
- Responsable de pruebas y actualización de ARCM / MCA (monitoreo de controles).
**Calificaciones**:
- Entre 2 y 4 años de experiência en una función de contabilidad que podría proporcionar una buena comprensión de actividades, políticas, procedimientos y conceptos del área de trabajo.
- Experiência en Procure to Pay.
- Experiência en cuentas por pagar, preferiblemente en un entorno de entrada de datos.
- Conocimiento de Compras.
- Conocimiento de política de gastos y catálogos, así como aprobaciones de las mismas.
- Familiarizado con el sistema P2P/Oracle.
- Conocimientos de Microsoft Office (Word, Excel).
**Educación**:
- Diploma de bachillerato o equivalente; preferencia de licenciatura.