.The Fraud Ops Intermed Analyst is a senior level positions responsible for contributing to the development of fraud management policies, processes and procedures to minimize the impact of fraud in coordination with the Operations - Services team.The overall objective of this role is to manage fraud losses by ensuring analysts make appropriate decisions using risk/reward balanace methodology.
**Responsibilities**:- Provide professional analytical expertise relating to fraud prevention and loss control- Analyze fraud trends, conduct investigative research into losses, and analyze loss type data to determine the nature of fraud patterns- Perform complex data validation independently and make recommondations to portfolio manages based on data availability and analysis- Resolve varied fraud issues with potentially greater impact, and provide guidance and input to teams to aid process improvement efforts- Integrate in-depth specialty area knowledge with a solid understanding of industry standards and practices- Provide informal guidance or on the job training to new team members as needed- Ensure quality and timeliness of services provided, to support own team and closely related teams**Qualifications**:- 2-5 years of experience in a related role- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication**Education**:- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience**Gerente de control Jr**El Gerente de Control Jr. es responsable del seguimiento a la correcta ejecución de los lineamientos y definiciones que las regulaciones y políticas que aplican en los Servicios de Inversión, así como de contribuir al cumplimiento de procesos.El objetivo general de este puesto es supervisar y dar seguimiento a los clientes internos y asegurarse que el personal operativo ejecute las buenas prácticas de venta y tome decisiones correctas a través de la metodología de equilibrio de riesgos y recompensas.
**Responsabilidades**:- Validar las instrucciones operativas de acuerdo con los criterios de Servicios en Inversión.- Revisar y ejecutar la metodología de revisiones de Control trimestrales, asegurando un ambiente seguro de trabajo.- Brindar Asesoría a los clientes internos con relación a dudas en criterios en servicios de inversión, operativas y administrativas.- Resolver diversos problemas de control con un impacto posiblemente mayor y proporcionar orientación y aportes a equipos para contribuir a los esfuerzos por mejorar los procesos.- Implementar capacitaciones y reforzar los temas de control que se requieran mejorar en cada una de las oficinas asignadas.- Garantizar la calidad y puntualidad de los servicios proporcionados para respaldar al propio equipo y a los equipos estrechamente relacionados